teisipäev, 17. august 2010

emv Rakke

Sellist asja polegi veel juhtunud, et võistluse start edasilükatakse ning reaalne on ka sõidu ärajäämise võimalus. Õnneks suudeti võistlusrada taas(ei tea mitmes kord) korda seada ja 1,5h plaanitust hiljem tulistasime rajale. Vett oli selle lühikese aja jooksul kõvasti taevast alla tulnud, mis tegelikult muutis sõidu kindlasti huvitavamaks. Suur grupp lagunes veidi peale Rakke staadioni ümbruses tehtud tiiru ja enne 10. kilomeetrit oli moodustunud kaheksaliikmeline juhtgrupp, mis Emumäele eelneval pikal kruusalõigul oluliselt suurenes ja seejärel üürikeseks ajaks väga väikeseks kahanes. See pikk kruusateede ralli oli mulle kõige raskem, sest kiirus oli meeletu ning lisaks käis ainult üks teise võidu literdamine, millega ma enam nii harjunud pole kui paar aastat tagasi. Metsa vahel võeti asja palju vabamalt- puhati vist ja oodati uut kruusa/asfaldi lõiku. Jälgisin ainult, et pundis püsiks ja ootasin viimast 5km, kus parim võimalus midagi korda saata. Lõpu kilomeetrid kulgevad sarnaselt esimestele Rakke staadioni ümbruses, kus veidikene ka üles-alla liikumist. Jalad oli sellest kihutamisest piimhappe üledoosi juba enne poolt võistlusmaad kätte saanud, tuli lihtsalt igahinnaga pundis või selle läheduses olla. Sõidu jooksul oli ainult paar lühiajalist äraminekut. Tasapisi pudenes pundist ka üksikuid sõitja nii tehnilist probleemide kui ka ilmselt väsimuse tõttu. 4- 5km enne lõpujoont oli hetkeks veel kuueliikmeline punt koos, aga enne staadioni lähedusse jõudmist lammutati see laiali. Sel momendil olid energiavarud juba täielikult lõppenud ning veeresin inertsi jõul finishisse. Hetke olukorras lähtudes panin viimase välja paar kilomeetrit varem, kui olin algselt peas kalkuleerinud. Tagantjärgi mõeldes ei olnud see üldsegi paha asjade kulg aga powerit pidanuks õnnestumiseks pikemalt jätkuma.
Super oli see tahe ja töö, mis Rakke elanikud ära tegid, et võistlus üldse toimuda saaks. Suured tänud teile kõigile kena pühapäeva eest!

2 kommentaari:

  1. Mis värk Sul selle 1x9 ülekandega on? Kas Sa tõesti ei kuluta liigset energiat, kui teravamal tõusul pead püsti kangutama või kiirel kruusa/asfaldi lõigul meeletult kiire kadensiga sõidad?

    VastaKustuta
  2. Kasutan sellist setupi, kui piisab ühest hammakast. XC sõidud, mujal reeglina on 2x 9v10 kõige etem.

    VastaKustuta