esmaspäev, 3. juuni 2013

Lugagnano

Autor: Claudia Pelagatti
Eelviimane Itaalia sarja etapp ja kerge koduväljaku eelis boonusena. Ilmaga läks seekord ka kenasti, sest päike paistis ja sooja oli tibake alla 30. Kui oleks sadanud siis saanuks rohkem joosta kui sõita. Testitud!
Stardi järgselt libises king üle pedaali ja läks üksjagu aega enne, kui jala kinni sain. Esimeses kurvis töötas hästi välimine ääre ja selle hoo pealt olin kiirelt tagasi esimeste hulgas. Kohe pea samal hetkel pani minema Righettini ja kuna ma olin väga soodsam positsioonil siis läksin kaasa. Peaaegu pool tõusu jaksas ta väga kiiret tempot teha kui siis ilmselt väsis. Kihutasin tõusu lõppu välja kõrvuti Marco ja Alvarezega, kes siis suutsid veel kiirendada. Mul oli selleks hetkel juba kõik seierid nii põhjas kui saab ja nüüd läks katteklaas ka kildudeks. Kuidagimoodi siis seal lähimat tagaratast püüdes, tõmbas ratta natuke ringi viimasel lahtisem pinnase ja kividega lõigul ning vennad Braidot, Tiber ja Martinez läksid ka veel enne singlit mööda. Esimese pool  ringi püsis kogu see grupp koos. Siis tuli üks pidurda-kiirenda rajalõik, kitsas laskumine ja raja pikim tõus ning paratamatult tekkisid väikesed vahed sisse. Teise ringi algul püüdsin kinni Tiberi ja üritasin tempot teha, et kahele liidrile järgi jõuda. Kahjuks see veel sel korral ei õnnestunud ja kolmandal-neljandal ringil läks raskeks ja Tiberi üritas tõusudel kõvasti, et minus lahti saada. Korduvalt suutis ta ka mingi vahega minema saada aga ta ilmselt ei suutnud piisavat kiirust hoida ning sain talle ikka järele. Tõsi kolmanda ringi lõpus tundus ka mulle, et nüüd on ta läinud.
Igatahes nelja ringi järel muutus enesetunne paremaks ja tempo ei tundunud enam üle jõu käiv ning panin viiienda alguses minema. Vaikselt hakkas vahe kasvama ning viimasele ehk seitsmendale ringile läksin minutise edumaaga Tiberi ees ja teisel kohal olnud Alvarezega oli vähendanud järjest vahemaad ning kaotasin talle 40". Ainuüksi see, et oli eelviimase ringiga tagasivõtnud 20 sekundit oli piisav, et viimasel ringil viimanegi energia ära kasutada. Vaevalt ma nüüd oleks talle järele jõudnud puhta sõiduga aga nagu ma ise hetk hiljem teada sain, võib viimasel ringil igasugu asju juhtuda ja kokkuvõte tehakse pärast lippu. Vaevalt kilomeeter sõidetud kui siis esimesel nö tehnilisel elemendi ületamisel käib pauk ja hetkega on taga rehv tühi. Maasse kinnitatud palgid, mis ehk 10 cm maapinnast ja algul väga tihedalt ja siis suurema vahega. Nende ületamine ei olnud midagi keerulist ja oli justkui põrkamine, sest nii esi- kui ka tagarehvpuudutasid neid palke ja sõitja asi oli ainult enda raskust ette- ja tahapoole liigutada. Kõige tõenäolisem, et mingisugune kiil või ma ei misasi, mida nende palkide fikseerimiseks kasutati, sattus täpselt minu ratta alla. Rehvi oli suur auk, milles väikese vaevaga sai väikese näpu läbi torgata. Sel hetkel oli finishini muidugi üüratu maa minna. Võimalusel sõitsin ja kui ei saanud siis jooksin. Kuna palju on mäe nõlva mööda sõitmist siis kogunes jooksu kilomeetreid vist rohkem kui sõidu omasid. Ja kui ma siis lõpuks ka finisheerusin, märgiti kohaks 13.
Väga suure tõenäosusega muutus õhkõrnaks ka lootus see sari kokkuvõttes ära, sest enne seda etappi oli Martinez' järel ja Marco ees teisel kohal. Nüüd enne viimast etappi on juhib sarja Marco.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar