reede, 23. juuli 2010

EMV Iisakus

Seekordne sissekanne on eriti hiline.. Eelmisel pühapäeval toimusid Ida- Virumaal Iisakus EMV maastikuratta olümpiakrossis. Võistlemisega alustati päev varem, kui samal rajal selgitati Eesti meistrid noorte seas. Nädala sees käisin võistlusrada sõitmas, kuid laupäevased sõidud olid omajagu rada muutnud. Eelkõige laskumisi, kus oli pinnast juurikate vahelt märgatavalt vähemaks jäänud, selle asemel tekkisid iga ringiga sügavamaks muutuvad augud. Kahele pikemale tõusule eelnesid kiired ja mättalised heinamaa laskumised. Ilma amordita oli kindlasti omamoodi huvitav sõita. Ühe ringi pikkuseks öeldi 5km ja sõita tuli neid kaheksa tükki, kokku kulus 40km läbimiseks 2 tundi üks minut.
Sõitisin see aasta eliidi arvestuses, sest lühidalt öeldes oli niiviisi võita oluliselt rohkem kui kaotada. Üllatav oli näha stardinimekirja, kus oli üles antud kõigest 7 ratturit(eliit). Paari aasta pärast piisab vist sõidu lõpetamisest, et poodiumil olla!?
Sõidust: avaring tiksuti väga rahulikult, lootuses et äkki antakse ainult seitse ringi(ringide arv otsustati esimese ringi järel, et sõiduajaks saada 2 tundi). Kuna aeg oli nõrgem, kui juunioridel siis ilmselt ei pidanud kohtunikud pikalt arutlema ringide arvu üle.. Siiski oli ka üks ärev hetk, kui ühes 90 kraadises kurvis pressi end mööda Tartu Ülikooli vormis sõitja ja mõni hetk hiljem end ootamatult pikali viskas- ise metsas ning ratas keset singlit. Teisel ringil tõsteti tempot ning kiiresti sai selgeks, et kehv on sõita väikeses grupis(ka ainuüksi kellegi taga), sest laskumised tolmasid jubedalt. Kõige pikema tõusu lõpus otsustasin natukene juurde panna ning kuuldes enda taga vaikust, panin veidi veel juurde. Kõik järgnevad ringid sõitisin üksi ja oma tempos. Rada oli raske ja see sobis mulle hästi. Ilm oli palav ning tähtis oli piisavalt juua ja võimalusel end jahutada. Tänu oma vanematele olid mul selleks ideaalsed tingimused, eriti hea oli enda jaheda veega kastmine, mis aitas värskust säilitada. Veel tänaks Sigvard Kukk, kes just õigel ajal hea nõuaga abiks oli :)
Eile jõudsin tagasi Itaaliasse, maisipõllud on väga kõrgeks kasvanud ja temperatuur suvine +37. Homme kola bussi ning Sveitsi poole teele, kus pühapäeval maailmakarika etapp.

Rene Kundla foto

teisipäev, 13. juuli 2010

Põltsamaa trc

Laupäeval südaööl jõudsin Iisraelist tagasi ja pühapäeval kell 12 olin Põltsamaal team rattapoe etapi stardis. Päev bussis ja lennukis ei mõju just hästi, aga õnneks oli rada kiire ja paari üksiku vertikaalse jõnksuga. Esimese ringi lõpuks oli jäänud neljaliikmeline punt. Ma ei mäletagi mitu ringi me sõitsime aga üle kümne(ringi pikkus 2,7km). Kiirus oli kogu aeg suur ja veidi ebaharjumatu oli üle väga pika aja niiviisi kihutada. Mõte oli saada hea treening, mis ka õnnestus. Viimasel ringil sõitin väikese vahe sisse ja võitsin.

reede, 9. juuli 2010

EU meistrivõistlused Haifas

Seoses usuliste eripärasustega peetakse selle aasta euroopa mv sõidud ära nädala sees. Eile(neljapäeval) oli U23 sõit ja täna rajal eliit. Start oli 30 min enne keskpäeva, taevas selge ja päikese käes sooja 40 kraadi ringis- rajal varjulisi kohti polnud. Enesetunne oli kehvem kui kahel eelmisel päeval ning vajusin stardiringil pundi tagumisse ossa. Vaikselt parandasin oma kohta sõidu jooksul aga see kõik toimus täna vaimsele enesesundimisele, sest esimesed kaks ringi oli pea katkestamise mõtteid täis. Lõpetasin 28. positsioonil. Tõesti oli üliraske selles kuumuses võidusõita ja seekord lihtsalt ei suutnud olukorraga kohaneda. Tagajärgi targutades võinuks siia saabuda mitu päeva hiljem, nt teisipäeval. See oleks märgatavalt suurendanud võistluse eelarvet, mistõttu tuli valida ainukene alles jäänud varjant. Eriti jama oli see, et ka viimasele ringile ei lastud, mõni kümmend sekundit pidanuks kiirem olema
Iga päevad on taevas selge olnud ning hästi õrn tuul, mis on ka soe. Päevasel ajal on inimesi liikvel väga vähe ning ka kohalikud inimesed varjuvad selle kuumuse eest. Kõige hullem saun on kella 11. kuni 18. Pärast seda läheb temperatuur mõistlikuks ja kella poole üheksast on täiesti pime väljas. Väga, väga ettevaatlik tuleb olla rattaga sõiduteel liigeldes, sest ärevad olukorrad on kiired tekkima. Kõige rohkem kasutust leidev seada kohalike autodes on signaali nupp(konditsioneer ei lähe arvesse). Kiiruspiirangutele lähenetakse väga loominguliselt ja olukorrast sõltuvalt. Lõunamaadele omapäraselt on asfald läikiv ja libe. Inimesed on sõbralikud, abivalmis ja toredad.
Kui tagasõiduga kõik kenasti sujub siis tahaks pühapäeval team rattapoe etapi stardis olla.

kolmapäev, 7. juuli 2010

Port of Tallinn gp

Esimese asjana tahaks tänada korraldajaid uci võistluse korraldamise eest+ väga raske, huvitav ja tehnilise rada. Kummardus ka pealtvaatajate ning ergutajate ees. Sõidu algus kulges kenasti, kuniks sain aru et tagumisse kummi ole kuskilt torke saanud. Sealant oli oma ülesande kenasti täitnud, kuid kurvide ning keerukamate kohtade läbimisel pääses sellest lõhest välja nii õhk kui ka sealant. Teisel ringil tekkis võimalus ja otsustasin proovida Sauseri eest ära sõita, mis paraku ebaõnnestus. Mõte olnuks kümmekond sekundit enne teda tehniliseabi alasse jõuda ja uus jooks alla panna. Peatuda tuli igajuhul ning seda ma ka kolmanda ringi algul tegin, kahjuks puterdasin üksjagu ning "boksipeatus" võttis 3-4x kauem aega kui pidanuks. Kaotasin u 50 sekundit sellega. Pärast seda oli muidugi kange soov kaotatud aeg tagasi teha ning pingutasin tempoga veidi üle, mis andis väsimuse näol tunda viimasel kahel ringil. Tehnilised probleemid röövivad alati ka sõidutuju ja motivatsiooni, kuid koduradadel ja Eesti rattafännide ees sõitmine annab sellise lisaenergia laengu, mida sõnadega võimatu kirjeldada. Mitte kuskil mujal pole parem.
Esimest korda proovisin ka 1x9 setupit(ees üks hammakas). Eelis tavapärase 2x9 süsteemi ees on lihtsus ja kaal(pole tarvis esivahetajat, trossi, kõrisid ega vahetajat lenksul), samuti chainsuck peaks olema võimatu. Vastavalt rajale tuleb hammakas valida, sest pead suutma ka viimastel ringidel ülekannet ringi ajada. Laupäeval kasutasin 36 hammakat ja taga 11-34 kassett. Väga positiivse mulje jättis ja käikudest puudu ei jäänud(ei sirgel ega tõusul).
Rajaääres tehti palju pilte, galerii linke leiab: http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=11&t=27499&start=50

neljapäev, 1. juuli 2010

Bern HC

See oli parima korraldusega sõit, kus siiani osalenud olen. Startikohta sai mäetõstukiga, u 800m kõrgusel merepinnast. Terve nädalavahetus oli väga ilus ja soe ilm. Rajal palju lühikesi ja järske tõuse, kohati tahtnuks veel väiksemat ülekannet. Ring oli lühike, ainult 4,5km ja läbida tuli 3 stardiringi+ 7x4,5km. Paraku võeti enne viimast ringi maha ja lõpetada ei saanud. Enda viimasel ringil kaotasin viimasel tõusul 3 positsiooni ning jäin ilma paarist uci punktist, mida jagati 25. esimesele. Start õnnestus hästi ja suutsin oma kohta hoida ning järgneval kuuel 4,5km ringil parandasin oma kohta 5-6 koha võrra.

kolmapäev, 23. juuni 2010

Avezzano, esimene võit Itaalias.

Just nii, Lõuna-Itaalias peetud regionaal xco sõidul sain oma esimese võidu see aasta. Sõidu eel ja ajal sadas vihma ning ka kolm päeva enne seda. Otsustasin mitte hakata kumme vahetama ning läksin peale small block 8, mis kuiva ilma kumm. See oli paras ämber, sest terve sõidu tuli mõelda, vaadata, kus natuke rohkem pidamist. "Uisutatud" sain kõvasti ning isegi 2 piruetti õnnestus teha, mõlemad umbes-täpselt 180 kraadi. Sõidu algus oli raske, sest keha polnud nädalasest tuurist ära taastunud ning esimesed kaks ringi olin 4. kohal ja tundus, et sinna ka jään. Suutsin end siiski piisavalt sundid, et viimased kaks ringi(kokku oli 4x7,7km) maksimum võtta. Viimasel ringil möödusin liidrist, aga kuna kõik sõitjad ja rattad oli poriga ühtlaselt kaetud, ei saanud ma ise sellest aru ning teadmine, et võitsin sai selgeks alles peale finishit. See pühapäev Bernis HC sõit ja nädal hiljem võidusõit Eestis, Port of Tallinn GP.

teisipäev, 15. juuni 2010

kokkuvõte

Viimasel päeval 4,2km Pariisis. Tuli sõita treppidest alla ja ratas õlal üles. Treppidest rattaga ülesjooksmine on ülemõistuse raske :)Laskuda on igati fun. Lõpetasin tuuri kokkuvõttes 13. ja viimasel etapil oli 14.

laupäev, 12. juuni 2010

Pariis

Neljapäeval sadas terve hommiku uduvihma, mis lõppes umbes tund enne starti. Siiski ei muutnud see rada mülkaks ja enamus ringist sai sõita. Üks loll koht muidugi oli- värav, millest mahtus korraga läbi üks rattur ning sellele järgnev lühike trepp. Peale seda ümberringi tühjus. Rada oli profiililt ja tehniliselt lihtsam kui teisipäeval. Ringide arvu vähendati kahe võrra. Polnud head minekut ega tunnet ning parandasin paari koha võrra oma positsiooni sõidu jooksul. Viimasel ringil hakkas tugevat vihma sadama. Lõpetasin 15. Peale sõitu asjad bussi ja järgmisesse majutusse.
Viies etapp oli väga cyclo crossi moodi, vahe selles et sõiduaeg 2x pikem. 10x5,3km ja mitu lühikest ja järsku tõusu. Üks mudasem lõik oli ka, mis kulges piki mäekülge. Paar tundi enne starti oli see väga raskesti läbitav isegi peenikese mudakummiga. Ilm ilus ja päikesepaisteline, selle tulemusel hakkas rada kiiresti kuivama. Kuna see lõik moodustas nii väikese osa kogu rajast siis polnud mõtet mudakummiga starti minna. 75% rajast murul. Stardist sain hästi minema ja kogu sõidu hea enesetunne. Eelviimasel ringil puterdasin paaris kohas, mille tulemusel kaotasin üliväärtuslike sekundeid. Lõpetasin 9. aga reaalne olnuks ka 2-3 kohta eespool.
Täna sarnane rada eilsega, aga rohkem pikkasid sirgeid. Seekord oli tüüpiline xc start- tõus. Start hea ning jalg samuti, kuni teisel ringil sain 3-4cm lõike esikummi. Plöra sellist asja parandada ei suuda ning tuli pool ringi läbida, et uus jooks alla saada. Ring varem samas kohas juhtus argentiinlasest tiimikaaslasega täpselt seesama. Kolmandal ringil jõudsin talle järele ja kogu ülejäänud sõidu rügasime koos. Jube kahju oli, et tehniline ebaõnn sõidu rikkus. Enesetunde põhjal oletan, et suutnuks täna enamat kui eile. Koht 17, üldarvestuses sälitasin 13. koha ja ka u23 vanuseklassis 5. koha. 12. koht on 36 sekundi kaugusel ja selle tagasi tegemiseks on homme 4,2km.

neljapäev, 10. juuni 2010

kolmas

Teisipäeva õhtul toimunud kolmas etapp oli väga pikk start loop+ 7x6,5km ja ajaliselt 2h41min. Start oli õhtul kell 18 ja hoopis midagi muud kui esmaspäevane kruusaralli. Tehniline ja raske rada ning vahelduva eduga sadas ka vihma. Kolmapäev oli puhkepäev, et taastuda neljaks eesootavaks etapiks. Jutu liiguvad, et ka tänane etapp tahetakse 2,5h kanti venitada.

esmaspäev, 7. juuni 2010

teine etapp

Täna ülikiire xco pea 8km pikkusel ringil ja kokku 56km. Ühe ringi kohta 65 tõusumeetrit. Iga ringiga jäi esimene punt väiksemaks ning see toimus ühel lühikesel ja järsul tõusul, mida tuli võtta kolm korda iga ring. Kõige viimane tuli läbida igakord joostes. Lõpetasin täna 14. ja kokkuvõttes 20. kohal.

pühapäev, 6. juuni 2010

Niort pre leroy

Täna hakkas tour de france vvt ja esimene etapp 4km. proloog. Rada pargis, kitsas ja päris tehniline. Palju treppidest alla ja ka üles liikumist. Minule väga ei istunud ja lõpetasin avaetapi 17. Tiimikaaslane Shlomi sõitis välja päeva kolmanda aja.